neděle 27. září 2015

✄ Back to school: 16 tipů, jak zvládnout rána a vstávání

Předposlední článek z edice Back to school! Dneska pro vás mám 16 tipů, jak zvládnout ranní vstávání. Začínám večer, před spaním, a končím snídaní! Doufám, že se vám post bude líbit a něčím se inspirujete! :)

1. Teplá sprcha nebo koupel
Večerní rutinu bychom měly začít skvělou sprchou nebo koupelí se spoustou vůně, protože která z nás nemá ráda dát na sebe spoustu sprchových gelů, masek, kondicionérů a šampónů. Já teda jo. Je pro mě příjemnější sprcha, protože ve vaně dlouho nevydržím.


2. Udělat si to-do list na další den 
Jasně, teď si možná řeknete, proč ne přímo ten den. A je to kvůli tomu, abychom se tím ráno nestresovaly a myslely jen na dobré věci, a když už to neuděláme ráno, tak kdy? Odpoledne na to bude příliš pozdě a můžeme na něco zapomenout, ve škole nebo v práci ne to nebude tolik času. Teď je tedy ideální doba. Napište si to třeba do diáře a vezměte si ho do školy s sebou, abyste mohly do to-do listu jen dopisovat nové povinnosti. Taky si ho můžete nějak barevně vyzdobit, ať není tak nudný.


3. Připravit si oblečení, kosmetiku a věci do tašky
Toto opakuje snad úplně každý, protože to je prostě dobrý. Je dobré o udělat, připravit si na hromádku věci, které si na sebe chcete druhý den vzít, protože pak se tím nebudete ráno zdržovat. Stejně tak mám na kosmetickém stolečku kosmetickou taštičku, kde mám všechny produkty, které používám každý den. Hned vedle mám štětce a beauty blender, takže všechno pohromadě. Dost to šetří čas! A nakonec když už jsme u toho připravování, tak taky věci v kabelce nebo v tašce byste mohly mít dané už večer. 


4. Uklidňující vůně
Miluju si po pokoji rozprášit vůni z osvězovače od Saloosu, který má levandulovou vůni. Je to relaxační, uklidňující.... prostě levandule, no. Stejně tak mám už strašně dlouho doma Roll-on taky od Saloosu v levandulové vůni, což je olejíček, který se aplikuje kuličkou na pulsové body - zápěstí, spánky, krk a má to přivodit sladké spaní. Já, jak si to dávám večer doma, tak když někam odjedu, nesmím si zapomenout tento roll-on, protože mi to při usínání přivodí nádech domova a je mi fajn.


5. Před spaním číst nebo psát
Abychom unavily svoje oči a potažmo i dobře usínaly, tak je dobré si večer hned před spaním číst nebo psát. Elektronika nee. Ke knížce nemám moc co říct, protože je to podle mě dost důležité a zase se k tomu chci po prázdninách vrátit, teď se k tomu nějak ne a ne dokopat. Psát si můžete třeba věci, které jste ten den zažily, chtěly zažít, nebo třeba koupit, vyzkoušet, psát nějaké nápady nebo... prostě co budete chtít! 


6. Tma
To je pro mě dost důležité, protože já, když kolem sebe nemám tmu, tak neusnu. Pokud nejsem fakt dost, dost, dost unavená. Jinak ne. Ale - tmy se bojím, takže alespoň nějaké malé světýlko v pokoji potřebuju, přes noc proto nechávám svítit želvě v terárku lampičku, pod kterou se nahřívá. Zvlášť v zimních měsících je to pro ni podstatné.

7. Spát dostatečně dlouho
Ano, ano. Věc, která se mi většinou moc nedaří. Nějak nejsem schopná se dostat do postele před desátou, i když bych fakt moc chtěla. Ale musím se hecnout, a nějak to dokážu. Alespoň devět, opravdu minimálně osm hodin spánku! 

8. Budík daleko od postele
To mi teď hodně pomáhá - dám si mobil, na kterém má budík, daleko od postele a to znamená, že až začne zvonit a já ho budu chtít vypnout, tak musím vstát. A to mě krásně probudí!  

9. Budík o pět minut dřív
Aby všechno nebylo moc narychlo, tak si dávám jeden budík na přesně šest hodin a druhý na šest pět. Ten první mě tak nějak připraví na to, že budu muset vstát, a při tom druhém vstanu doopravdy. Když se jsem opravdu hodně unavená a cítím, že bych zvládla do toho druhého budíku ještě usnout, tak se do těch pěti minut stihnu radši podívat na nějaké video nebo přečíst nějaký článek, než abych znova usnula. 

10. Nestresovat se a mít rutinu
Rána jsou pro mě nejvíc stresové období přes celý den (kromě školy, ta je taky docela... eh), ale poslední dobou se to snažím omezit. A víte co? Jde to. Je potřeba mít rutinu (hned po probuzení dělat to, pak tohle. Mít to naučené.) a nacházet nové a nové radosti, co bychom mohly ráno použít. Třeba to může být i oblíbený čaj, který vám zlepší náladu a uklidní vás! Nebo si namazt ruce krásně voňavoučkým krémem. Udělat prostě něco pro sebe, s čímž budeme spokojené a zlepší nám to ráno. A těch radostí je potřeba mít spousty! 


11. Pustit si nějakou veselou písničku
A ano, když se třeba líčím nebo oblékám, tak si k tomu pustím oblíbenou písničku, která mi také přivodí skvělou náladu. Jenom pozor, přestože by mělo být ráno málo stresové a míň nenáviděné, tak pokud budu poslouchat ráno jednu a tu samou písničku, tak bych se bála, aby se mi pak nezprotivila - protože když ji pak uslyším, vzpomenu si na vstávání. Snažím se je střídat.


12. Roztáhnout si závěsy
Aby do našeho pokoje vešlo trochu víc světla (i když teď bude víc a víc ráno tma, ale to nevadí...), tak je dobré si roztáhnout závěsy nebo nějaké záclonky, aby se to sluníčko k vám dostalo. Mně to zlepší náladu.

13. Vypít sklenici vody s citronem
Je důležité dodržovat pitný režim po celý den, ale ráno je dobré pít specifické pití - vodu s citronem. Já ji ráda piju pořád, ale pokud ji nemáte rády, tak alespoň to ráno byste se mohly přemoct a malou skleničku této vody vypít, protože: zlepšuje a čistí trávicí systém, posiluje imunitní systém a energii, jako každá jiná voda hydratuje, podporuje krásnou a zdravou pleť, snižuje záněty, pomůže v hubnutí a působí proti rakovině. Těch benefitů je spousta, a to bych mohla ještě dvě minuty pokračovat! 

Já tady mám limetku, no.. :D

14. Napsat si tři věci
Do toho deníku nebo sešitu, do kterého jsme si večer napsaly to-do list (ten si můžete jenom letmo projít), si můžeme připsat tři věci, které nás ten den čekají nebo by mohly nebo bychom chtěly, aby se ten den staly. Mysleme pozitivně!


15. Trochu si zacvičit
Ehm ehm. To je věc, kterou já osobně nedělám, ale chtěla bych! Stačí tím strávit jenom pět minut a můžeme se cítit psychicky i fyzicky líp. Nemusí to být nějaké složité cviky, stačí jenom protažení.

zdroj

16. Dobrá snídaně
O tomto bodě slyšíme na každém kroku, protože je doopravdy důležitý a hodně podstatný, protože nám dodá energii po celý den a nastartuje to organismus. A to je snídaně. Na té doopravdy nesmíme šetřit, ale pokud vážně nemáme čas, stačí si udělat nějakou večer a mít ji připravenou na ráno. Pokud nemáte rády ráno jíst, tak není důležité sníst toho hodně, ale kvalitně. Inspiraci můžete najít v tomto článku


Tak co, máte něco na svém denním programu, nebo teprve vyzkoušíte?

DTM ♡ 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuju za každý váš komentář! Dělají mi neskutečnou radost a všechny si moc ráda čtu :)

Back to Top